Serina Selesa Hidup Berdik4ri Kini Tenang Di Perlis ,Enggan Tumpang H4rta Chef Wan.

Pelakon Serina Redzuawan reda apabila m4hkamah menyerahkan h4k penjagaan kekal anak perempuannya, Isabella Saffiya kepada bekas suami iaitu Gavin Edward O’luanaigh pada Februari lalu.

Meskipun t1dak lagi tinggal sebumbung dengan kedua-dua anaknya, Serina, 40, tetap bersyukur kerana dia tid4k dih4lang untuk bertemu dengan Isabella, 12 dan Tristan Tareef, 13.

“Saya r3da dengan apa saja keputusan yang ditetapkan, tapi apa-apa pun saya bersyukur kerana saya tiada mas4lah untuk berjumpa dengan anak-anak.

Serina terus kuat men3mpuh segala dugaan yang datang.

“Saya mohon maaf kerana t1dak dapat beri keterangan lebih tentang anak-anak kerana saya mengh0rmati pihak mahk4mah dan perlu mengikut per1ntah injunksi,” katanya kepada mStar.

Serina berkongsi perkara itu ketika ditemui di sidang media Royale Fiesta Kelantan Tour yang diadakan di Kelab Golf Seri Selangor, Tropicana Damansara, Selangor pada Isnin.

Pada 26 Ogos 2020, M4hkamah Tinggi Syari4h Shah Alam memutuskan Serina mendapat hak penjagaan kekal terhadap Isabella sementara Gavin mendapat hak penjagaan kekal terhadap anak sulung lelaki mereka, Tristan.

Bagaimanapun pada 9 Februari lalu, mahk4mah memer1ntahkan hak penjagaan kekal Isabella itu diberikan pula kepada bekas suaminya, Gavin atau nama Islamnya, Salahudin Ghafar.

Pegu4m syarie, Datuk Zainul Rijal Abu Bakar yang mewakili Gavin berkata, mahk4mah memutuskan demikian selepas menemu bual Isabella mengenai pilihan mahu tinggal bersama ibu atau bapa.

Sebahagian al4san yang diberikan Gavin untuk mengubah hak jagaan berkenaan adalah disebabkan Serina sudah berk4hwin dengan lelaki yang t1dak mempunyai pertalian dengan anak kedua itu.

Gavin juga mend4kwa Serina kerap berpindah tempat tinggal dan kini berhijrah ke Kangar, Perlis sekali gus menyuk4rkan wanita berkenaan menjalankan t4nggungjawab memelihara kesel4matan Isabella.

Sementara itu, berkongsi mengenai perjalanan hidupnya, Serina meng4kui berdepan fasa kesuk4ran dalam namun itu sama sekali t1dak memat4hkan semangatnya untuk terus hidup.

Biarpun bapanya iaitu Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan bergelar se0rang jutawan, Serina berkata dia lebih selesa hidup berdikari tanpa mengharapkan b4ntuan orang tua.

Serina tidak pernah menump4ng kekayaan bapa.

“Daripada segi dug4an jangan cakaplah. Saya ni antara artis yang diduga dengan segala mas4lah. Hal perk4hwinan, hal anak-anak, macam-macam.

“Apa yang membuatkan saya kuat adalah saya daripada dulu tidak pernah berg4ntung harap pada sesiapa.

“Walaupun saya ada bapa yang kaya, saya tidak pernah telefon papa minta duit. Saya sus4h macam mana pun, saya tidak pernah minta duit pada papa.

“Bayangkan walaupun bapa saya jutawan, sebuah telefon bimbit pun saya tidak pernah minta dia belikan. Jadi saya memang dibesarkan untuk struggle dan berusaha sendiri,” ujarnya.

Dalam pada itu, Serina berkata hidupnya kini lebih bahagia selepas dua tahun berhijrah ke Perlis bersama suami Meor Mohammad Aidid, 36.

“Selama ni kan kita hidup dekat bandar, tiba-tiba bila duduk dekat Perlis rasa tenang.

“Bagi saya, bila kita dah dapat kebahagiaan, perkara-perkara lain dah jadi nombor dua. Kita dah tak fikir apa-apa dah.

“Saya kata tak mengapalah. Peng0rbanan seorang isteri tu lebih mulia daripada apa yang saya ada sebelum ini. Kemewahan, glamor, semua saya dah dapat dulu,” katanya.

Serina bahagia berhijrah mengikut suami di Perlis.

Untuk rek0d, Serina sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan Gavin Edward O’Luanaigh pada 1 Januari 2010 namun disahkan bercer4i t4lak satu di Mahk4mah Rendah Daerah petaling pada 1 Ogos 2017.

Hasil perk4hwinan itu mereka dikurniakan sepasang cahaya mata Tristan Tareef dan Isabella Saffiya.

Serina kemudiannya berk4hwin dengan Meor pada April 2021 dan masih belum dikurniakan cahaya mata.

Sumber:Mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *