Seorang Gadis Cantik Anak Petani Dilamar Dengan Mahar Tinggi , Bakal Doktor Terima RM300,000 Dan Sebuah Rumah Lebih Sejuta.

Tiada siapa menduga takdir manusia di masa depan. Jika semasa kecil hidup sus4h kerana ayah seorang petani dan ibu hanya bergadang secara kecil-kecilan, tetapi telah tertulis takdir hidupnya diulit dengan kemewahan ketika dewasa.

Viral Gadis Cantik Anak Petani Dilamar Mahar Tinggi

Kisah se0rang gadis anak petani di daerah Kolaka Utara, Sulawesi Tenggara (Sultra) dilamar kekasih dengan mahar mahal menarik perhatian ramai orang tanggal 18 Jun lalu. 

Ini kerana ketika lamaran, Nurmainna yang tinggal di Desa Landolia diberikan mahar tinggi Rp1 miliar, lebih kurang RM300,000.

Bukan itu saja, pasangannya, Fitra Yudi yang juga seorang ahli perniagaan turut memberikan sebuah rumah bernilai Rp4.5 miliar (bersamaan RM1 juta lebih) selain emas 40 gram dan sebuah Iphone terkini untuk bakal isterinya itu.

Mereka tidak pernah berdating seperti pasangan lain tetapi keduanya terserempak di satu majlis perkahwinan sebelum Fitra yang j4tuh cinta pandang pertama kemudiannya membuat lamaran kepada Nurmainna.

Bakal D0ktor Terima RM300,000 & Sebuah Rumah Lebih Sejuta

Kisah lamaran itu menarik perhatian masyarakat setempat kerana nilainya terlalu tinggi dan jelas ia mengagumkan orang ramai hingga kisah pasangan ini menjadi tumpuan media.

Nurmaina yang juga bakal d0ktor berkelulusan Sarjana kedokteran Universitas Halu Oleo (UHO), merupakan anak pertama dan memiliki seorang adik perempuan dan dua adik lelaki.

Hadiah Mas Kahwin Dinar Untuk Pengantin Perempuan, Ini Bagusnya Mahar Sebegini

“Hampir 90% Rumahtangga Berakhir Penceraian, Pergaduhan Mereka Yang Mengabaikan SOLAT”

Sejak kecil hidupnya sederhana dan sama sekali tidak menyangka jodohnya dengan orang kaya.

Dinilai baik hati dan agak pendiam oleh orang kampungnya Nurmaina seorang yang gemar membaca Al-Quran di rumahnya. Ayahnya, Abidin  dan ibunya, Rapida juga sangat baik,”kata jiran-jiran sekeliling. 

Sumber :Tribunnews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *