Pelanggan Minta Tambah Macam-Macam ,Tapi Bila Dicas Tambahan 50 Sen ,Terus Mel3nting.

Umum mengetahui, harga barangan dan makanan semakin meningkat naik sejak beberapa tahun ini. Oleh yang demikian, suk4r untuk kita mendapatkan harga makanan yang murah.

Jika ada yang dijual murah, namun portion makanan hanya dapat diberi sedikit sesuai dengan k0s yang dikeluarkan oleh peniaga.

Namun ada jual pembeli yang tidak memahami situasi ini dan menganggap peniaga ked3kut kerana menjual makanan dengan portion yang sedikit.

Jika harganya melambung, mungkin ada yang menganggap peniaga ‘cekik d4rah’.

Seperti yang tul4r baru-baru ini, seorang peniaga nasi lemak telah berkongsi momen di mana terdapat seorang pembeli yang membeli nasi lemak yang dijualnya.

Menerusi perkongsiannya pada laman TikT0k @nisya126, pada awal video pembeli tersebut telah meminta untuk menambah lebih banyak telur rebus, kacang, ikan bilis daripada hidangan nasi lemak biasa.

Bukan itu sahaja, pembeli ini turut meminta tambahan sambal pada nasi lemak beliau.

Penjual yang sekadar mengikut arahan penjual tersebut seusai selesai membungkus nasi lemak tersebut telah memaklumkan nasi lemak yang diminta beserta tambahan lauk hanyalah sebanyak RM2.50. Tambahan 50 sen daripada harga asal.

Walau bagaimanapun, segalanya berubah apabila pembeli tersebut seolah menaikkan suara serta melu4hkan rasa t1dak puas hati gara-gara terp4ksa membayar lebih.

Malah, pembeli tersebut turut mend4kwa beliau sekadar meminta tambahan sedikit sahaja. Penjual nasi lemak tersebut nampaknya terp4ksa akur serta bersetuju hanya RM2 dikenakan bagi nasi lemak tersebut.

Pembeli tersebut seterusnya sekali lagi mengundang mas4lah apabila memaklumkan hanya setuju membayar sekiranya dibenarkan untuk membayar secara online gara-gara tidak mempunyai wang tunai.

Video berakhir apabila pembeli tersebut seolah mengh3mpas semula bungkusan nasi lemak yang sudah dipegang kepada penjual tersebut lantas memaklumkan tid4k jadi untuk membelinya hanya kerana tidak berpeluang membayar secara online.

Perkongsian yang dibuat secara tidak langsung telah membuat para net1zen ber4ng dengan sikap yang ditunjukkan pembeli tersebut.

Malah, para net1zen berpendapat harga yang lebih tinggi patut dikenakan berbanding tambahan 50 sen yang dikenakan melihat kepada tambahan lauk yang dibuat.

Sumber:hm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *