Mencecah 60 Tahun Dan Nenek Kepada 3 Cucu , Ezzah Aziz Fawzy Tampil Anggun Dan Jadi Prof Adjung UKM

Ezzah Aziz Fawzy antara nama besar dalam industri penyiaran negara. Berpengalaman lebih tiga dekad dalam bidang penyiaran, Ezzah berjaya membuktikan kemampuan diri dan mengasah bakat sebagai penyampai berita, pengacara dan penerbit. 

Bersandarkan wajah cantik, bakat dan kepetahannya dalam menyampaikan inf0rmasi, tidak hairanlah pesona Ezzah masih diingati penonton hingga ke saat ini.

Bakal mencecah usia 60 tahun pada Ogos nanti, Ezzah memulakan karier di TV3 pada tahun 1987. Antara personaliti televisyen lain yang seangkatan dengannya termasuklah Puan Sri Normala Samsudin, Zakiah Anas dan Yusanani Yushak.

Pada era kegemilangan tersebut, Ezzah bukan hanya dikenali sebagai pembaca berita bahkan dia turut pernah mengendalikan program popular seperti Nona, Wanita Hari Ini, Majalah 3 dan pengacara wanita Jejak Rasul.

22 Januari lepas, figura jelita ini berkongsi momen pertunangan anakanda tersayang di media sosial miliknya. Tampil anggun dalam persalinan kurung dan tudung polos rona kuning cair, kejelitaan Ezzah meraih pujian ramai. 

Hanya mengenakan solekan ringkas pun tetap terserlah kecantikan wanita kelahiran Kluang, Johor ini.

“Alhamdulillah. InsyaAllah Kak Ezzah dan Abang Rezal terima menantu lagi tahun ni. Doakan semuanya selamat dan dipermudahkan,” kongsinya.

Meskipun tidak lagi aktif muncul di kaca televisyen, aura Ezzah masih menjadi bualan. Mana tidaknya, pada usia mencecah 60 tahun dia masih kelihatan sihat bertenaga.

Walau sudah bergelar nenek dan mempunyai tiga orang cucu, penampilannya sentiasa anggun dalam kelas tersendiri.

Aktif mengamalkan gaya hidup sihat dengan bersenam dan meluangkan masa bersama keluarga tersayang, Ezzah juga gemar bercucuk tanam. Buktinya, taman di kediaman personaliti ini dihias indah dengan pokok-pokok bunga mawar yang tumbuh mekar.

Enggan mensia-siakan pengalaman dan bakat yang ada, Ezzah pada Oktober 2021 telah dilantik sebagai Profesor Adjung Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Hebat!

Ezzah Aziz Fawzy mendirikan rumah tangga dengan suami tercinta, Ahmad Rezal Mohd Esa pada 5 Julai 1986. Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan lima orang cahaya matai aitu Dr Fatin, Akif, Amanna, Farhan dan Alya.

Sumber:HM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *