Gelagat Kanak-Kanak Nak Kakak Padahal Anak Sulung , Buat Ibunya Ser4m Tapi Rupa-Rupanya?

 

Dalam pr0ses menjaga anak kecil, pasti ada sahaja karenah dan gelagat mereka yang lucu sehingga mampu membuatkan kita tertawa.

Walau bagaimanapun, kadangkala karenah mereka itu boleh juga membuatkan kita tiba-tiba berasa ser4m sejuk!

Sama seperti kisah yang tul4r baru-baru ini di mana seorang anak kecil meravng secara tiba-tiba meminta ‘kakak’ sedangkan dia merupakan anak sulung terus membuatkan ibunya merinding.

Munirah Ismail yang merupakan ibu kepada anak kecil berusia tiga tahun dan lima bulan itu menyatakan bahawa kej4dian tersebut berlaku baru-baru ini ketika anaknya itu sedang mengalami d3mam p4nas.

Difahamkan, anaknya yang bernama Nur Amyra Mikayla Amir atau Mikayla bukan pertama kali menyebut ‘kakak’ ketika berada di rumah.

“Banyak kali anak saya ni memb4haskan dirinya ‘kakak’ ketika di rumah. Dia bahasakan ‘kakak’ tu ketika bermain dengan anak patung dia.

“Tapi pada hari itu dia tak pegang permainan melainkan main game di telefon. Tiba-tiba dia menang1s nak kakak, saya terk3jut ‘kakak’ mana pula ni?” katanya.

Pada awalnya, Munirah menyangka anaknya itu mungkin berkel4kuan sedemikian dek d3mam p4nas yang dih1dapnya.

“Mikayla sebelum ini pernah s4kit, d3mam sampai cakap benda-benda meng4rut. Jadi, ingatkan dia sebut ‘kakak’ sebab 1lusi dia.

“Masa tu siang, tapi kalau malam dia tiba-tiba cakap macam tu jadi ser4m juga. Mungkin ‘hijab’ dia belum tertutup,” terangnya lagi.

Tetapi sebenarnya bukan itu yang disebutkan Mikayla!

Rupa-rupanya, Mikayla menyebut ‘geger’ yang merujuk kepada burger di sebuah restoran makanan segera, bukannya ‘kakak’.

“Mula-mula dengar memang tak dapat ‘tangkap’. Hanya dengar ‘kakak’, apabila anak dah mula buka telefon dan tunjuk iklan burger di skrin barulah saya tahu.

“Anak saya memang tak boleh nampak makanan segera logo M, pasti dia akan minta nak makan,” jelasnya.

Setelah menunjukkan video tersebut kepada suaminya yang sedang bekerja, Munirah dan anaknya telah pun menerima makanan yang disebutkan itu menerusi serv1s penghantaran makanan kira-kira 30 minit kemudian.

“Ayah dia pun pada mulanya tak boleh ‘t4ngkap’. Memang dengar ‘kakak’ sampailah tengok iklan tu. Ayah terus order untuk penghantaran ke rumah,” ulasnya.

Sumber: HM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *