Budak Filipina Menemui Kucing Beranak Semasa Taufan Dan Tindakannya Akan Menyentuh Hati Anda

Perubahan bermusim di Teluk Manila di Filipina selalunya disertai taufan. Bagaimanapun, se0rang budak lelaki masih tidak berganjak walaupun direndam dengan kulit. 

Dia seolah-olah tidak mengambil berat tentang keselamatannya apabila ternampak seekor induk kucing sedang bersalin dalam ribut taufan.

Di tengah-tengah taufan dengan ombak besar, dia keluar dari jalan untuk melindungi kucing terbiar dan anak-anak kucingnya daripada hujan. 

Semasa dia berdiri di sebelah pemecah ombak, dia melindungi ibu kucing itu dengan sehelai plastik besar manakala dia sendiri basah kuyup dalam hujan.

Dengan keberanian dan kebaikan yang sedemikian, dia membantu ibu kucing untuk bertahan melalui taufan. Akhirnya, kumpulan kebajikan haiwan tempatan menyelamatkan ibu dan anak kucing. 

Sukarelawan segera memindahkan semua kucing ke haiwan terdekat dan mula menjaga mereka. Terima kasih kerana melindungi mereka! Anda adalah wira!

Ini adalah adegan menyentuh hati yang dirakam oleh wartawan foto Linus Escandor di tengah-tengah taufan Egay. Wira muda ini telah mengajar kita semua satu pengajaran tentang kemanusiaan, 

belas kasihan dan kemurahan hati. Terima kasih kepada wira yang tidak dikenali ini harapan kita terhadap kemanusiaan telah dipulihkan.

Sumber: beranibangkit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *