Akui Tegas Dalam Mendidik , Anak Sarah Pandai Mengaji Dan Matematik Seawal 3 Tahun.”Letak Rotan Dekat Sebelah Masa Ajar Anak”

Baginya, anak-anak perlu dididik tentang adab sejak kecil supaya pandai mengh0rmati orang yang lebih tua.

“Daripada zaman sekolah, Sarah sejenis yang garang. Tak akan bagi orang pijak kita. Sekarang dilanda uji4n lagi nampak tegas tu”

Pengalaman Melahirkan Syaikul & Sumayah

“Syaikul masa tu overdue nak masuk 42weeks. Tak sampai hati nak p4ksa keluar, tapi i biar lama dan dalam masa yang sama i buat senaman tapi tiada bukaan. So i kena emergency czer. 

Tapi dua-dua keh4milan memang tak ada kontraksi, sampai je hspital terus deliver. Sampai doktor cakap, kental you tak rasa kontraksi”

“Hari kedua i dah jalan, i cakap pada diri jangan malas. Jangan layan s4kit tu”

“I ibu yang garang. I selalu cakap fokus-fokus. I akan ajar sendiri anak spelling, writing, matematik.”

“Akan ada rotan kat sebelah. i tahu rotan tak digal4kkan. Cuma bukan kita rotan bersungguh, cuma nak mendisipl1nkan mereka dari awal lagi. Sebab bila dah besar mereka tak h0rmat kita lagi dah”

“Macam syaikul, i selalu letak rotan kat sebelah. Macam zaman dulu-dulu, mak bapak kita rotan elok je. Tapi zaman sekarang, tak boleh lah..ment4l health anak lah.. tak.. 

kita kena ada sedikit benda yang bagi dia t4kut supaya mereka berdisiplin. Buka kata kita sebat rotan anak. Tapi untuk diaorang punya motivasi adalah rotan. sama juga macam i mengajar mengaji malam-malam, letak rotan kat sebelah.”

“Budak-budak ni kena ada rasa t4kut sikit, kalau tak ada rasa takut mereka tak hormat kita”

“Untuk ajar matematik sangatlah mencabar, tapi alhamdulillah anak-anak. Sejak umur 3 tahun matematik mereka memang A”

Sumber:Hm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *